Moderní technologie zlepšují jízdní výkon a zážitek z řízení. Mild-hybridní systém přidává sílu v nízkých otáčkách a přitom šetří palivo, asistenční systémy se starají o Vaši bezpečnost a multimediální audio jednotka umožňuje za jízdy bezpečně využívat funkce chytrého telefonu.
Když ho poprvé spatříte, zamilujete si jeho elegantní tvary a propracovaný design. A jakmile nasednete a nastartujete motor, okamžitě si oblíbíte jeho charakter. Swift je stvořený pro lidi, které baví řídit, kteří mají smysl pro detail a nebojí se při jízdě městem vzbudit pozornost.
Swift odjakživa platí za sportovní hatchback, který je radost řídit. Stačí nasednout a okamžitě to poznáte. Swift je stylový, hravý a plný chytrých technologií, díky nimž si jízdu užijete naplno.
Při jízdě rychlostí alespoň 40 km/h systém podle aktuálního provozu nebo intenzity světla v okolí automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly.
Výrazná mřížka chladiče s chromovanou lištou a propracovaný design kol přitáhnou pozornost. Linie střechy lehce klesající vzad se opticky vznáší nad dynamicky tvarovanou karoserií. Kliky zadních dveří umístěné v horní části dokreslují už tak elegantní vzhled Swiftu.
Když se posadíte za volant, obklopí Vás elegantní tvary s pečlivě zpracovanými detaily, kde jsou všechny ovladače na svém místě. Informační displej, vystupující středový panel a zploštělý volant Vás potěší svou atraktivitou.
Spolu s automatickou klimatizací získáte jednoduše použitelný ovládací panel s intuitivním uspořádáním. Ergonomicky rozmístěná tlačítka doplňuje snadno čitelný LCD displej s vysokým kontrastem. Manuální klimatizace je vybavena jednoduchým mechanickým ovládáním pro rychlé a snadné nastavení.
Lesknoucí se chromované prvky dávají vyniknout atmosféře interiéru, který je laděný do černa. Dva dominantní ukazatele mají stupnici připomínající ciferník hodinek a stylově kombinují bílou a červenou barvu. Přehledný, sportovně laděný design podtrhují dva menší vnitřní ukazatele, a to teploty chladicí kapaliny a hladiny paliva, které evokují přídavné ciferníky leteckých chronografů.
Pokročilý 4,2palcový multifunkční TFT LCD displej se nachází uprostřed přístrojového štítu. Řidiče informuje přesnými a snadno srozumitelnými údaji souvisejícími s provozem vozu. Mezi ně mimo jiné patří údaje o aktuálním gravitačním přetížení, výkonu motoru a točivém momentu, intenzitě sešlápnutí plynového a brzdového pedálu a další.
Audiosystém má dotykový displej, který se ovládá stejně snadno jako chytrý telefon. Umožňuje připojení externích zařízení přes Bluetooth® nebo USB, stejně jako ovládání aplikací ve spárovaném telefonu přímo přes dotykový displej. Kromě rádia je s dotykovým displejem spojena také zadní parkovací kamera a vestavěná navigace.
S Apple CarPlay* můžete využívat všechny důležité funkce svého iPhonu stejným způsobem jako přímo v telefonu: volat, poslouchat hudbu, přijímat a odesílat zprávy nebo používat navigaci, a to pomocí hlasové asistentky Siri nebo přes dotykový displej.
* Apple CarPlay je dostupný v zemích uvedených na následujícím odkazu:
http://www.apple.com/ios/feature-availability/#applecarplay-applecarplay.
* Pro více informací včetně kompatibility Vašeho modelu iPhone s rozhraním Apple CarPlay se podívejte na
www.apple.com/ios/carplay/.
* Apple, Apple CarPlay a iPhone jsou ochranné známky Apple Inc., registrované v USA a dalších zemích.
Android Auto™ rozšiřuje použití platformy Android pro bezpečné využívání ve voze. Toto rozhraní je navrženo pro snadné používání služeb Google, jako jsou Google Maps a Google Play Music, s minimálním odpoutáním pozornosti od řízení. Aplikaci Android Auto™ získáte v obchodě Google Play*.
* Android Auto™ je dostupný v zemích uvedených na následujícím odkazu:
https://www.android.com/auto/faq/.
* Většina telefonů se systémem Android 5.0 a vyšším podporuje Android Auto™:
https://support.google.com/androidauto/answer/6348019?hl=en&ref_topic=6140477.
* Google, Android, Google Play a Android Auto™ jsou ochranné známky Google LLC.
MirrorLink™ umožňuje zrcadlení různých aplikací z Vašeho chytrého telefonu na dotykovém displeji ve voze. Díky tomu můžete používat příslušné funkce svého telefonu.*
* MirrorLink™ - pro více informací navštivte
https://mirrorlink.com/.
* MirrorLink™ je registrovaná ochranná známka Car Connectivity Consortium LLC.
Když řídíte Swift, užijete si samotnou cestu stejně jako zamýšlený cíl. Abyste nemuseli dělat žádné kompromisy, Swift Vám nabízí spoustu odkládacích prostorů. Ať už je cílem Vaší cesty nákupní centrum, nebo víkendová chata, zavazadlový prostor a množství přihrádek v interiéru jsou v záloze proto, abyste si mohli vzít s sebou vše, co potřebujete.
Bohatý zavazadlový prostor Swiftu lze dále zvětšit sklopením dělených zadních sedadel. Cestující na předních i zadních sedadlech mají k dispozici řadu praktických odkládacích míst. Díky snížené poloze sedáků Swift překvapí dostatečným prostorem nad hlavou.
Živý a hbitě reagující. Swift je přesně takový, jaký chcete, aby byl – ať už projíždíte zatáčkami, nebo jste vyrazili na dalekou cestu. Motor DualJet ve spojení s mild-hybridním systémem je svižný a mimořádně úsporný, strmé řízení s rychlou odezvou podporuje radost z řízení.
Atmosférický čtyřválcový motor 1.2 DualJet (K12D) používá dva vstřikovače pro každý válec. Toto řešení díky jemnějšímu rozprášení paliva zvyšuje účinnost motoru. Ke snížení spotřeby přispívá také vysoký kompresní poměr 13,0 : 1 a další pokročilá řešení. Elektricky ovládané variabilní časování sacích ventilů (VVT) dokáže měnit nastavení časování okamžitě a ve velkém rozsahu. Olejové čerpadlo s variabilním průtokem optimalizuje tlak oleje. Elektronicky řízené chlazení pístu ostřikované olejem snižuje tepelné ztráty a zároveň předchází vzniku klepání při vysokém zatížení.
Ve snaze o ještě nižší spotřebu paliva pracuje Swift s mild-hybridním systémem. Spalovací motor je spojen s kompaktním zařízením
ISG, které slouží podle potřeby jako pomocný elektromotor nebo generátor elektrické energie. Energie získaná při brzdění motorem
se ukládá do 10Ah lithium‑iontové baterie. Takový hybridní systém je ideálním řešením pro kompaktní vozy, protože nabízí vynikající
poměr mezi spotřebou paliva a vnitřním prostorem, který přitom nijak neomezuje.
Motor je vypnutý, zatímco veškeré elektrické systémy jsou napájeny z obou baterií.
ISG pracuje jako startér, ale na rozdíl od něj roztáčí spalovací motor tiše a hladce.
ISG pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu a následném zrychlování. Zapojení obou motorů snižuje spotřebu a zlepšuje jízdní výkon.
ISG umí využít energii při zpomalování k dobíjení jak lithium‑iontové, tak i olověné baterie.
Využitelnost funkce elektromotoru závisí na konkrétních podmínkách, například na stavu nabití baterie.
Propracovaná konstrukce předního a zadního zavěšení umí vtáhnout do děje. Dokáže nabídnout lineární charakteristiku řízení a spojit tuhost s komfortním tlumením nerovností. Přednostmi Swiftu jsou přesné vedení stopy a odezva v zatáčkách i stabilita při jízdě v přímém směru.
AllGrip AUTO je ideálním řešením pohonu všech kol pro řidiče, který potřebuje mít jistotu na kluzké silnici nebo ve sněhu. Základem je viskózní spojka, která zajišťuje plynulé připojení zadních kol ve chvíli, kdy ta přední začínají ztrácet trakci.
Moderní doba vyžaduje moderní technologie, proto Swift přijíždí vybaven balíčkem Suzuki Safety Support. Mnoho různých pomocníků Vám pomůže řídit pohodlněji a bezpečněji. Díky nim je každá cesta příjemnější a hlavně pod kontrolou.
Pokročilý systém sledování provozu před vozem s kombinací monokulární kamery, laserového senzoru a radaru s milimetrovými vlnami*
Monokulární kamera a laserový senzor pro sledování provozu jsou umístěny pod čelním sklem. Kamera je vhodná pro střední a velké vzdálenosti, navíc dokáže rozpoznávat chodce, laserový senzor se zase stará o detekci překážek na krátkou vzdálenost a funguje stejně ve dne jako v noci. Díky jejich kombinaci může být Swift vybaven autonomním brzděním, varováním před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, automatickým přepínáním dálkových světel, systémem sledování únavy řidiče a systémem rozpoznávání dopravních značek. Radar s milimetrovými vlnami slouží adaptivnímu tempomatu.
Pokročilý systém sledování provozu před vozem s radarem s milimetrovými vlnami
Radar neustále vysílá vlny a díky jejich odrazu dokáže rozpoznat nebezpečí hrozící srážky. Podle situace pomáhá řidiči zabránit nehodě nebo v případě velkého nebezpečí zasáhne automaticky.
* Ve vozech vybavených současně radarem a kamerou s laserovým senzorem se kamera využívá pro nouzové brzdění a radar pro adaptivní tempomat.
Schopnost monokulární kamery, laserového senzoru a radaru s milimetrovými vlnami rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značky má svá určitá omezení. V závislosti na povrchu vozovky nebo počasí nemusí správně fungovat. Nespoléhejte se pouze na tento systém a vždy dodržujte pravidla bezpečné jízdy.
Při jízdě Swift sleduje provoz vpředu dvěma senzory – monokulární kamerou a laserovým senzorem - aby včas rozpoznal případné riziko srážky s vozidlem jedoucím vpředu nebo s chodcem. Při rozpoznání nebezpečí systém zareaguje podle závažnosti situace jedním ze čtyř způsobů.
Varuje řidiče zvukovým signálem a kontrolkou.
Pokud je riziko srážky vysoké a řidič panicky brzdí, systém aktivuje brzdový asistent, který zvýší brzdnou sílu.
Pokud se riziko srážky stále zvyšuje, systém začne automaticky naplno brzdit.
Tento systém využívá monokulární kameru ke sledování podélného značení na silnici. Jakmile zjistí, že hrozí neúmyslné opuštění jízdního pruhu, automaticky pomocí elektrického posilovače řízení pomůže řidiči udržet vůz v jízdním pruhu. Systém funguje v rozmezí rychlostí 60 až 160 km/h.
Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a začne opouštět jízdní pruh bez aktivované směrovky, systém na tuto skutečnost řidiče upozorní vibrováním volantu a rozsvícením kontrolky na informačním displeji.
Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a kličkuje ze strany na stranu v jízdním pruhu, systém řidiče upozorní na únavu nebo ztrátu koncentrace varovným signálem a zobrazením na informačním displeji.
Při jízdě za jiným vozidlem měří adaptivní tempomat pomocí radaru s milimetrovými vlnami délku rozestupu. Pokud je to potřeba, adaptivní tempomat zpomalí rychlost vozu a udržuje bezpečný rozestup, nastavitelný ve třech stupních*. Jestliže je jízdní pruh volný, systém automaticky zrychlí na nastavenou rychlost (nad 40 km/h).
* Délka rozestupu mezi vozy závisí na rychlosti jízdy.
Pro bezpečnou změnu jízdních pruhů při jízdě rychlostí nad 15 km/h je Swift vzadu vybaven dvěma radarovými senzory, které sledují ostatní vozidla v mrtvém úhlu na obou stranách. Pokud se jiné vozidlo přibližuje do sledované zóny nebo se již nachází v mrtvém úhlu, ve zpětném zrcátku na příslušné straně se rozsvítí varovná LED kontrolka. Jestliže řidič směrovkou indikuje změnu jízdního pruhu a hrozila by srážka, přidá se navíc zvukový signál.
Tento systém pomocí monokulární kamery sleduje dopravní značky. Pokud zaznamená nějaké omezení, například zákaz předjíždění nebo snížení povolené rychlosti, na informačním displeji se zobrazí symbol příslušné dopravní značky a řidič má tak přehled o tom, které značky minul. Pokud v daném úseku platí současně více omezení, displej dokáže zobrazit až tři různé značky najednou.
Při couvání sledují ultrazvukové senzory v nárazníku prostor za vozem. Po přiblížení se k překážce upozorní systém řidiče vzrůstajícím zvukovým signálem.
Při couvání rychlostí do 8 km/h Swift pomocí dvou radarových senzorů umístěných vzadu sleduje prostor za vozem. Pokud se z boku blíží jiné vozidlo, systém řidiče na tuto skutečnost při vyjíždění z parkovacího místa upozorní. Současně se zobrazí varování na informačním displeji a spustí se zvukový signál. Díky této pomoci je vyjíždění z míst s omezeným výhledem bezpečnější.